
 
Agence France Presse -- English 

 

June 25, 2007 Monday 3:14 PM GMT  

 

LENGTH: 254 words 

 

HEADLINE: Venezuelan opposition channel warns against closure 

 

DATELINE: MADRID, June 25 2007 

 

Closing down Venezuela's last remaining opposition television station would be "the 

beginning of the end" of President Hugo Chavez's rule, the channel's head said in 

comments published here Monday.  

 

"It would be the beginning of the end because it would close the escape valve available to 

Venezuelans. Globovision is the only media where the opposition can take a stand," 

station director Alberto Ravell told conservative daily Spanish newspaper ABC. 

 

Ravell said the broadcaster was the only station in Venezuela whose "editorial line is not 

set by the government." 

 

Last month Chavez refused to renew the broadcast licence of Radio Caracas Television 

(RCTV), which expired on May 27, on grounds the network was conspiring to overthrow 

him. 

 

Venezuela's Communications Minister Willian Lara has since accused Globovision of 

inciting attempts to assassinate Chavez, citing as proof its airing of footage of the 1981 

assassination attempt on former pope John Paul II accompanied by a salsa song whose 

lyrics included the line "have faith." 

 

Chavez's move against RCTV, a popular broadcaster of soap operas and variety shows, 

sparked days of clashes between police and protesters that left dozens injured and led to 

an international outcry. 

 

The Venezuelan president has said Globovision distorted reaction to the closure of 

RCTV. 

 

While Venezuelan state television has depicted the protesters as vandals Globovision has 

depicted the marches against the closure of RCTV as a battle for free speech and has 

blamed the police for the violence. 

 

LOAD-DATE: June 26, 2007 


